چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع)؛

اولین نشست کتاب‌خوان نابینایان و کم‌بینایان در ایلام برگزار ‌شد

نشست کتاب‌خوان نابینایان و کم‌بینایان - ایلام

اولین نشست کتاب‌خوان نابینایان و کم‌بینایان شهر ایلام همزمان با دهه ولایت با حضور اعضاء و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، نخستین نشست کتاب‌خوان نابینایان و کم‌بینایان شهر ایلام روز دوشنبه بیست و نهم شهریور همزمان با دهه ولایت و عید غدیرخم با حضور اعضاء و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عموم یامام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

در این نشست پنج تَن از اعضای نابینا و کم‌بینای کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که به شرح زیر است:

«علی صدای عدالت انسانیت؛ علی صوت العدالت الانسانیه» نوشته جرج جرداق / ارائه توسط: رقیه شفیعی (کتابدار بخش روشندلان)

جرج جرداق مسیحی و لبنانی است که در این کتاب با بیانی بسیار شیوا به معرفی شخصیت امام اول شیعیان پرداخته است. نوشته‌اش چنان گیرا و با عظمت است که تحسین علمای بزرگ شیعه را بر می‌انگیزد به طوری که نویسنده در سدد بر می‌آید تا کتاب تک جلدی خودرا در پنج مجلد به صورت موضوعی تفصیل دهد. آنچه راجع به نویسنده این کتاب ارزشمند مورد توجه است، این است که وی پس از اتمام این اثر  بزرگ دیگر اثری خلق نکرد چرا که معتقد بود بعد از علی(ع) کسی لیاقت ندارد که راجع به او نوشته شود.

«تکنولوژی عشق» نوشته دکتر شهرام ناصری، امیررضا ثابت و سوزان زرین‌کفش / ارائه توسط: سمیه رضوی‌نیا

موضوع این کتاب روانشناسی است و تمام جنبه‌های زندگی را بررسی می‌کند. نویسندگان کتاب سه نفر می‌باشند که یکی از آنان روان‌پزشک، یکی مهندس سیستم و دیگری روانشناس هستد که ترکیب نظریات این سه متخصص کتاب جالب و خواندنی را تشکیل داده است.  

«یاسمین» نوشته: م. مؤدب پور / ارائه توسط: مریم شفیعی 

این اولین رمان مؤدب‌پور است و در آن برای اولین‌بار زبان عامیانه وارد نوشتار فارسی شده است. این رمان که به قول خود نویسنده برگرفته از داستان‌های واقعی هستند شامل سه داستان است که با زبان طنز و جدی روایت می‌شوند.

«همسفر شهدا» نوشته ابراهیم هادی / ارائه توسط: فاطمه جعفرزاده (عضو بخش نابینایان کتابخانه)

این اثر زیبا راجع به علیرضا مصطفوی و زندگینامه او و همچنین همگامی و زندگی او با همقطاران شهیدش است. وی با زبانی شیوا به بیان این زندگینامه و خاطرات می‌پردازد و بیانش آنچنان گیرا است که لحظه به لحظه خواننده را با خود در خاطرات شریک می‌کند.

«تنها عشق حقیقت دارد» نوشته برایان الوایس و ترجمه زهره زاهدی / ارائه توسط: سحر سیدمرادی

این کتاب رمانی واقعی از زبان یک روانپزشک است. این پزشک به طور جداگانه و بدون این که بیمارانش از یکدیگر اطلاعی داشته باشند آنها را مورد درمان‌های هیپنوتیزمی و روانکاوی قرار می‌دهد و سپس در می‌یابد که این دو از قبل هم را می‌شناخته‌اند و با این که هم را نمی‌شناسند سعی در آشنایی آنها با یکدیگر دارد.

گفتنی است نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای با هدف افزایش ضریب نفود نشست‌های کتاب‌خوان و سهولت بهره‌مندی آحاد مردم؛ در کتابخانه‌ها برگزار می شود که در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، کلیه اعضاء کتابخانه‌های عمومی، سایر علاقمندان و افرادی که تمایل به ارائه معرفی کتاب دارند به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.